Op ontdekking in het cultuurhuis
Samen met je leerlingen ga je op ontdekking in het cultuurhuis. Je kijkt rond in 360°-foto’s van de voorgevel, inkomhal, zaal, podium, kleedkamer, wc’s en bar. Klik op een van de informatiepunten in een ruimte om uitleg of een opdracht te krijgen. Samen met theaterspookje Theo gids je je leerlingen doorheen het spel. Je leerlingen leren over theatercodes en de komende voorstelling via vraagjes en creatieve opdrachten (tekenen, schrijven, uitbeelden). Het spel zet aan tot bewegen en creativiteit.
4 modules met creatieve en educatieve spelopdrachten voor lager onderwijs
1. Etiquette: hoe gedraag je je als publiek in een voorstelling?
2. Inspiratie: hoe krijg je zelf inspiratie? Waar haalde de maker van deze specifieke voorstelling zijn inspiratie?
3. Verbeelding: welke elementen in een voorstelling zorgen ervoor dat jouw fantasie of verbeelding kan werken (decor, licht, attributen, acteurs). Deze module bouwt verder naar de 3e graad waarin de leerlingen leren over verschillende theatervormen waarin verbeelding vorm krijgt (theater, dans, circus, figurentheater).
4. Thema: wat verstaan we onder een thema? Wat is het thema van deze voorstelling? Wat betekent dit thema in jouw leefwereld?