Isolde Lasoen
Oh Dear
Isolde Lasoen
Oh Dear
Op haar tweede soloalbum ‘Oh Dear’ doet muzikante Isolde Lasoen nog meer dan ooit haar eigen ding. Toen ze in 2021 een flinke radiohit scoorde met haar versie van ‘The Four Horsemen’, de culthit van Aphrodite’s Child, gaf dat succes haar de goesting om aan een nieuwe eigenzinnige soloplaat te werken zonder zich te wringen in het keurslijf van de muzikale mainstream. Ze zette zichzelf hiermee defi nitief op de kaart als “Grande Dame van de Belpop” en oogstte niets dan 4-sterren reviews.
Al haar invloeden, alles waar ze van houdt, laat ze doorsijpelen: van haar opleiding als jazzdrummer over vintage soundtracks en psychedelica tot progressieve rock, melancholische instrumentals en Franse muziek uit de jaren ‘70.
Less is doorgaans more voor Isolde, maar in haar muziek mag het bombastisch zijn, met rijke arrangementen, een uitgebreid instrumentarium en meeslepende harmonieën. De drums, de vibrafoon en haar stem krijgen op plaat, maar ook live, de hoofdrol en Isolde wordt zoals steeds bijgestaan door haar fantastische muzikanten.
Verwacht je aan een gevarieerde, meeslepende en melodieuze set, een combinatie van filmische popsongs en sferische instrumentals.
Op ‘Oh Dear’, haar tweede soloplaat, opent Lasoen de deuren naar haar alsmaar uitdijende universum. Waar dat stopt? Niet in België, alleszins. Magische plaat.
‘Oh Dear’ is het voldragen bewijs van een bijzonder talent met een herkenbare visie. De wereld mag zwichten. Zoals ‘Oh Dear’ maken ze ze niet meer, maar nu dus wél.